10 Eylül 2023 Pazar

Ah

Ah…

Suyun sesini duymaya görsün bir gezgin. Değil miyiz kendimizi bulmaya çıkmış gezginler, ister susuzluğu hatırlasın, ister suların içinde oyunlar oynamayı, yine de ürperir, ürpertisi ile suyun sesine döner de titrer. 

Serinlik hissinin arayışı değildir, ama mutlaka büyük bir su kütlesinin çağrısıdır, bir denizin, okyanusun, gölün veya sızım sızım sızsa da bir nehrin. Küçük bir çeşmenin kükreyen özlemi de olabilir.

Su oturdu şimdi.

Küçük şeyler düşünüyorum. Sade kahve gibi, demli çay gibi, akşam eve araba ile bırakılmak gibi, öğlen kızarmış ekmek yemek gibi, daha az kira ödemek gibi, fazladan bir kitabın armağan edilmesi gibi, annemin süzme yoğurt yollaması gibi, radyomun pilini değiştirmek gibi, 150 mumluk ampul kullanmak gibi..

Mutlu ediyor bu küçük şeyler beni.

Babamın kravatını takmak gibi, annemin genç kızlığında babam için aldığı çorabı çıkarıp bana vermesi gibi, o çorabı giymek gibi, eski sararmış fotoğraflara, her seferinde yeniden ve sanki daha önce hiç görmemişçesine bakmak gibi, o fotoğraflardaki birilerini tekrar tanımak gibi ve o fotoğraftakilerin seslerini hatırlamak gibi, o fotoğraflardakilerin aşina oldukları şarkıları mırıldanmak gibi, şehirlerarası otobüse ilk kez şehrini terk edermişçesine binmek gibi, tren istasyonlarında yanmış kömür kokusunu duymak gibi, bir arkadaşının anlattığı geziyi dinlemek ve sanki onunla oralardaymışçasına o anları yaşamak gibi, uzun yıllardır görmediğin dostunun sesini telefonda duymak gibi.

Küçük şeyler hüzünlendiriyor beni.

Musluğun altına avucumu dayayıp kana kana su içmek gibi, aradığın bir kitabı sahafta bulmak gibi, ders notlarını gözden geçirirken, o anda dinlediğin şarkıları duymak veya o anda yaşadığım sıkıntıların sökün edip gelişini ve yüreğime çöreklenişini yaşar gibi, aynı yollardan geçmiş hissine kapılmak gibi.

Aynı boğan veya titreten havaları solurken, düşünmedim, arzularımın peşinde gitmedim, kucaklamadım, kucaklanmadım. Şarkılara eşlik ediyordum ama mırıltılarım duyulmuyordu, bir insandan hazzı sağıyordum ve ona hazzımı yüklüyordum, ama kucaklamak isteği duymadan kavruluyordum..

Yoluma gideyim.

Hiç yorum yok:

Bir Bildiri Hakkında

Tarih: 09.12.2023 Yazar: Zühtü Kayalı LUDWİG WİTTGENSTEİN VE MANTIKSAL FELSEFE İNCELEMELERİ (TRACTATUS) LUDWIG WITTGENSTEIN AND LOGIC PHILOS...